Pysähtyminen.

Heiiii! :)

Viikot on yleensä ihmisillä tosi kiireisiä eikä hirveemmin tunnu olevan sitten sitä omaa-aikaa. Ei keretä pysähtymään ja miettimään ja nauttimaan. Aika menee silloin hurjaa vauhtia.

Haluan nyt kertoa 4 asiaa miten mä otan aikaa itselleni ja miten mä pystyn niinsanotusti rentoutuu.

Mulla on nyt sairasloma menossa, mutta vaikka ei olisi niin mulla on omat tavat edes kerran viikossa pysähtyä hetkeksi ja antaa aikaa itselleni. On se mullakin tupannut välillä unohtua ja silloin huomaan olevani aika kiukkuinen. On siis mulle tärkeää ainakin hetkeksi vaan pysähtyä.

Mutta tässä nää mun.. :)

Kirjat.
Mä siis rakastan kirjoja ja lukemista. Ei sentään oo mulle kaikki kaikessa, mutta iltaisin varsinkin ennen nukkumaan menoa on kiva pysähtyä lukemaan. Vaikka se aluksi kuulostaa joidenkin korviin aika tylsältä hommalta niin oikeasti sen huomaan kyllä, että muu maailma unohtuu kun uppoutuu hetkessä siihen tekstiin. Sitten alkaakin tulla jo väsy ja aika mennä nukkumaan.

Kynttilät.

Syksystä kevääseen. Aina iltaisin päällä. Esimerkiksi telkkaria katsoessa ja syödessä. Tunnelmaa! Tuoksukynttilät ovat sellasia, että ne saa mun pään helposti kipeäksi, mutta muuten ne on yksiä parhaimmista mitä maan päällä tiiän. Ne vaan tuo ihanasti tunnelmaa pimeiden iltojen keskelle.

Kävelylenkki.
Tää ei oo ollu ennen mulle mikään rentoutumis hommeli, mutta nykyään tykkään tehdä sellasia 45minuutin/ tunnin mittaisia iltalenkkejä. Talvisin se on haastavaa sillä saattaa olla liukasta eikä sitten viitsi lähteä kaatuilemaan, mutta kun kelit alkaa olla paremmat niin pääsee liikkumaan paremmin ja pääsee pyöräillemään. Kesällä sitten kans paljon liikkumista!
 

Siivoaminen.
Tääkään ei ollut ennen mulle mikään rentoutumis keino vaan ennemminki pakko hommaa, mutta nykyään siitä on tullut tapa. Oon saanu siitä itselleni myös hauskaa tekemistä sillä samalla voin kuunnella musiikkia ja no.. tanssi/ heiluä sen tahdissa. Siivoamistakaan ei saa ottaa liian vakavasti.Imuroidessa yleensä pidän kuulokkeita korvilla ja niiden kanssa sitten musiikkia kun en viitsi liian kovalle laittaa naapureiden takia. Jos siivoan kiireellä niin sitten se ei ole mitenkään rentoa. Mun mielestä paras aika siivoamiselle on päivällä kun verhot pidetään auki. Silloin tulee päivänvalokin sisään.

Eipä tää kovin pitkä ollut, mutta pointtina se, että muistakaa ottaa myös sitä omaa-aikaa ja rentoutua. Ei elämässä voi olla niin kiire ettei tähän pysty. Tämä ei ole mikään mahdoton tehtävä. :D <3



Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...