Ajatuksia !

Hei !

Nyt halusin kirjottaa vähän vakavampaa. Tiettyyn uutiseen liittyvää.


Elottomana sängyn alta löytynyt naisuhri taistelee hengestään sairaalassa.


Nokialla sattui perjantain ja lauantain vastaisena yönä tapon yritys.. Mies yrittänyt tappaa oman tyttöystävänsä. Miksi?!? Mikä ihmisen saa tekemään jotain niin kamalaa?



En oo kirjottanu mun kokemuksesta sillä se on tuntunut liian ahdistavalta. Etten ois valmis vielä. En myöskään nyt aio avautua paljoa, mutta mä oon itse joutunut kokemaan sen, että mut on yritetty kuristaa hengiltä. Siitä on jo monta vuotta aikaa, mutta se asia ei millään katoa mun mielestä ja edelleen kärsin sen jättämistä traumoista eikä koulukiusattunakaan oleminen todellakaan parantanut asiaa. Siksi mun elämässä nämä psykologit, lääkärit ja lääkkeet joista oon kertonut.

Eihän sille voi mitään jos ihastuu. Naiset saattavat välillä olla liiankin sinisilmäisiä. Tulee vain mieleen, että onko tämä nainen edes tiennyt miehen taustat. Sitä en tiedä. Miehellä kylläkään ei ole kaikki hyvin pääkopassa. Vaikka mies olisikin oikeasti ollu ihastunu/rakastunut tyttöystäväänsä niin sekaisin se mies on. Kukaan ei ikinä saa tehdä eikä edes yrittää tehdä mitään tuollaista. Oli riitaa tai ei. En toki tiedä mistä oli kysymys. Usein vain kuullut, että tälleisten ihmisten kohdalla on joko perheessä ollut paha olla, kiusattu ja sitä kautta purkaa oloaan tai sitten heillä on jokin sairaus.

Sairautta ei ihminen voi itse valita ja se on todella harmillista. Kotona tosin... no.. vanhemmat voivat aika paljon vaikuttaa siihen miten lapsiaan kohtelee ja millaisen lapsuuden antavat heille. Kuinka paljon se oikeasti vaikuttaakin. 
Tälläsiä uutisia tulee liian paljon. Ihan liikaa. Tämäkin mies vasta 18 vuotta. Nuorimies vielä ja taustalla jo erilaisia rikoksia. 


Toivoisin, että vanhemmat katsoisivat lapsiensa perään vähän enemmän. Jos vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsensa elämästä niin he myös tuntevat ja huomaavat jos lapsella ei ole kaikki hyvin.  Huomannut omista vanhemmistani sen, että jos mulla ei oikeasti ole kaikki hyvin niin kyllä he sen huomaavat. Välittävät aidosti. Heitä kiinnostaa. Tiedän myös ettei lapsena olokaan saata tuntua kivalta siinä vaiheessa kun alkaa se kysely, että missä menen, mitä teen ja kenen kanssa. Oon mä monta kertaa kiukunnut asiasta teininä, mutta niinhän sitä sanotaan, että ajan kanssa sen tajuaa ja niin se menee tässäkin tapauksessa. Olen heille kiitollinen siitä miten he ovat minut kasvattanut ja että juuri he ovat vanhempani. <3

Nykyään kaduilla näkee kuinka jo alle 10 vuotiaat ovat kännykät kädessä. Mä leikin viel 12 vuotiaana nukuilla. Kyllä se kännykkä ja sosiaalinenmedia vaikuttaa lapsiin paljon. Ketkä sen kännykän ostavat? Hmm.. oisko vanhemmat? Siitä kyllä oon ilonen jos huomaan edes jonkun lapsiporukan leikkivän ulkona niitä ulkoleikkiä ilman mitään ylimäärästä huolta ja myös siitä kun molemmat vanhemmat leikkivät hiekkalaatikolla lapsen kanssa. Harvinaista, mutta onneksi heitäkin löytyy. <3

Toivon silti, että jos tämä uutisessa oleva mies ei vankilarangaistusta saa niin hän saisi henkistä ammatillista apua.  Hän tarvitsee sitä.

Toivottavasti nainen selviäisi kokemastaan jollainlailla ja pystyisi jotenkin elämään normaalia elämää. Vaikeaa se varmasti aluksi. Voimia ja haleja tälle naiselle <3

Tää kaikki voi olla aiheesta poikkeavaa, mutta nää on mun ajatukset kun luen tämmösiä surullisia uutisia.

Pitäkää lapsistanne huolta ja välittäkää aidosti. Lapsia ollaan vanhemmille aina, mutta ei lapset pikkulapsia kauaa ole. ;)





Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...