Jauhelijapihvit ja taas uus järjestys.

Moips !

Eilen kun ruokaa tein niin tuli hywwää. Kokeilin ite tehdä jauhelihapihvejä kyllä mä niin ku omasta mielestäni onnistuin erittäin hyvin. Tein myös perunamuusinkin ite. Opettelen tekemään ruokaa koska onhan se paljo parempi vaihtoehto kun valmisruoka kaupasta tai tilattu.

Oon joutunu kärsii vatsakivuista jo jonkin aikaa jos syön muualla. Tai aluks tuntu, etten voi syödä en yhtään mitään, mutta jääräpää kun olen niin en mee vielä lääkäriin. Välttelen sinne menoa vielä jonkin aikaa. Haluan ensin kokeilla sitä, että teen alusta loppuun iiihan itse. Kyllä mä sitten meen lääkäriin jos kivut jatkuu mun hommeleiden jälkeen. Mun taidoilla en ihmettelis en yhtään vaikka saisin ruokamyrkytyksen haahah no tekemällä oppii. :D



JAUHELIHAPIHVIT

Ainekset:

1 prk(200g) Kermaviiliä


1/2 dl Korppujauhoja

1-2(200g) Sipulia (itsehän en oo laitanu mihkään mun juttuihin)


1 Valkosipulin kynsi


400g Jauhelihaa

1 Kananmuna

1/2 dl Tuoreyrtiseosta

3/4 Suolaa

3/4 dl Pippurisekoitusta

Pinnalle:
n. 1rkl Korppujauhoja (unohdin)

Valmistusohje:

- Yhdistä kermaviili ja korppujauhot ja anna seoksen turvota noin 15min.

- Hienonna sipulit jonka jälkeen yhdistä kaikki ainekset ja sekoita hyvin.
- Muotoile taikinasta pihvejä vedellä kostutetuin käsin.
- Laita leivinpaperille pellille ja ripottele pinnalle hiukan korppujauhoja.
- Paista 225 asteessa noin 20min. Kunnes kypsiä.

PERUNAMUUSI

Ainekset:

1kg Perunoita


1-2dl Maitoa

1 Sipuli

Suolaa


2rkl Voita

Ohjeet:

- Kuori perunat ja laita ne kiehuvaan veteen. Lisää suola keittovaiheessa.
- Kun perunat ovat kypsiä, survo ne-

- Laita nokare voita ja desilitran verran maitoa samalla kun vatkaat. Maitoa ei saa laittaa liikaa. 
- Lisää silpotut sipulit.

Nauti!



Pahoittelen kuvan laatua :D
Uusi järjestys taas. Pysyvä!

Nyt vihdoin! VIHDOIN ! Löysin mun järkestyksen. Eikös se niin oo, että kolmas kerta toden sanoo. Eikä siis mun kämpän järjestys mihkään ois muuttunu, mutta kun äiti päätti tulla muutamaks tunniks mun luo. Oli tässä koiran kanssa siihen asti kunnes auto saatiin pikku huollosta.

Äippä sitte päätti, että mun kämppä pitää saada uuteen järjestykseen olohuoneen kohdalta ja päätti myös sen jälkeen siivota suurimman osan täältä muualta kämppää ja olihan se vähä hassua ja aluks en tienny miten päin ite oisin sillon ollu ku omat tavat ja silee, mutta kiva oli saada apua ja jäihän mulle tänne vaikka ja mitä. Tiskausta, roskien vienti, vessan pesu ja vaatehuoneen kunnostus. Ainakin. :D



 
Tää uus järjestys on ihana. Tosi kodikas ja must on kiva kun laitettiin ruokapötä ikkunan viereen. Siitä näkee ulos ja halutessaan näkee katsoa syödessä telkkua. Ihmettelen miten en oo keksiny tätä ennen. Viihdyn täällä heti paljon paremmin. Ja kunnolla tilaa. Kiitos äiti ! <3 Olihan se edellinenkin tosi hyvä omalla tavallaan ja siihen meni aikaa tottua, mutta ei sekään ollut semmonen kun joskus ajattelin. Nyt on!

Tyytyväinen nainen menee pian nukkumaan, että jaksaa seuraavana päivänä ahertaa vielä lisää.

Palaillaan ! <3





Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...