Mökkireissu 2017 P.A.R.A.S.T.A !

Hellureiii ! :)

Käytiin reissailee siis mökillä. Kyllä oli ihana reissu. Tosin se reilu viikko siellä oloa oli ihan hyvä. Ei oltu liian vähän aikaan eikä liian pitkään. Just sopiva-aika. 

Alotetaan sunnuntaista. 4.6.17 me siis klo13.30 päätettiin sitte lähtee ajelemaan Mikkelin kautta Kuopioon ja sieltä Outokummun suuntaan. Tai jonnekki sinne johki tai jotain. :D Ajeltiin tai ei me vaan mies ajoi nätisti ehkä noin 1,5h kunnes päädyttiin ensimmäiselle pysähdys paikalle Kuortin abc:lle jossa siellä sitte nää kaks muuta kanssani matkustajaa päättivät syödä. Mä vaan kuolasin vierestä ku enhän mä mitään voi syödä tän vatsan kanssa. Tai en ilman miljoonan vuoden kestävää vessareissua hahahha :D Sain mä onneks juoda Pepsimaxia etten sentään jääny peukaloita pyörittämään. Voi mua. Voi mua. :D


Nooh jatkettiin siitä sitte Mikkeliin. Siellä sit ehkä noin 2h ja sieltä siis Kuopioon pudotettiin yks kyydistä ja mökille mars. Oikeestihan meidän matka kesti 8h. Oltiin vast klo22 aikaan siellä mökillä. Suoraan vaan sauna päälle. Sit grillaamaan ja poltettiin takkaa. Ei meitä väsyttäny yhtään. Meille ehdotettiin, että oltais voitu jäädä Kuopioon yöks ja sit aamulla lämmittämään mökkiä, mutta koska kaks jääräpäätä päättämässä ni tottakai me mentiin suoraan mökille. Olihan siellä viileetä, mutta takka autto todella paljon ja yöllä oikeestaan oli kuuma nukkua. Että hyvin pärjättiin. :D

Maanantaina taidettiinkin heräillä joskus klo12 ja aika pian jos oikein muistan niin käytiin kaupoilla. Vai olikos se tiistaina? Hmmm nyt pätkii muisti. Noooh ei se niin oleellinen asia ole millon siellä kaupoilla on käyty. Hahah. Maanantai ja tiistai oli aikalailla semmosii päivii millon oltiin aika paljon sisällä ja katottiin leffoja. Ja joka päivä ja ilta saunottiin ja grillattiin. :D Parasta ! <3



Keskiviikkona saatiin se odotettu helle. Oli tosi super lämmintä ja mä niin rakastin olla siellä laiturilla ja lukee kirjaa ja ottaa aurinkoo ja välillä pulahtaa veteen. Tosin mun selkä palo koska en muistanu aurinkorasvaa. Nyt on siis kuitenkin talviturkkikin heitetty. Olihan se vesi aika viileetä eikä siellä kauaa jaksanu pulikoida kerralla. Oli se pashaimmillaan 16 astetta päivällä ja yöllä vissii 8 astetta. Aikalailla mä vedessä kävin joka päivä paitsi viimesenä ilta. Sillon sato ja oli tosi kylmä. Mul oli myös aika outo olo. Ihan ku oisin tulossa kipeeks. Muuten oliki hyvät ilmat. Ei oikeesti oltu ees katottu millasta säätä oli luvassa. Vasta kun perillä. Me vaan mentiin, mutta onneks oli onni matkassa. :)

Keskiviikona tapahtu myös yks semmone jännä juttu. Tai siis oikeestaa pelästyin aika paljon tän takii... Siellä mökillä meillä oli kyllä naapuri mökkejä ihan näköetäisyydellä, mutta sillon keskiviikkona toisessa niistä ei ollut ketään ja toisessa oli rauhallinen pariskunta elämässä omaa elämää eli todella rauhallista ja hiljasta melkein koko viikon.

Siinä keskiviikko iltasella oltiin tietty päätetty, että mennään saunaan kun se on valmis. Ja kun sauna oli valmis ja sinne pystyi mennä ni sillonhan mentiin. Tosin.. mä jäin vielä ettimään yövaatteita jotka saisin laitettuu päälle saunan jälkeen. Eikä menny ku ehkä 10 sekunttia siitä ku mies oli ovesta ulos päässy niin kuulu aivan laukauksen tapanen ääni. Mä niiin säikähdin. Otin kännykän ja laitoin 112 numeron valmiiks ja menin kattomaan ulos ikkunasta. En uskaltanut mennä siinä vaiheessa ulos. Olin ihan paniikissa kun en nähnyt mitään enkä ketään missään. Nooh onneks mies sieltä saunan suunnalta olikin tulossa takasin ja huomasin hänen olevan kunnossa. Huokasin helpotuksesta. Juoksin samantien tulos ja halaamaan ja kysymään mikä ihme se oli. Tottakai huomas mun olevan ihan paniikissa, mutta sit huomasin ku katoin järvelle ni siellä oli jostain yks kaks tullut soutuvene täynnä nuoria poikia. Ehkä just ja just mun ikäsiä. En mä paljoo kasvoja erottanu. Kuulin siinä samalla, että nämä samaiset pojat leikkivät ilotulitteilla järvellä siinä pikku veneessä.

Pojat tulivat ihan yllätyksenä siihen ja se ilotulitteilla pelleily ja toisten säikyttely suututti. Mua suututti oikeesti aika pitkäänki. En pystyny kunnolla saunassakaan rentoutumaan. Olin lievässä paniikissa vielä 30min sen jälkeen ja 2h ihan suutuspäissäni. Ajattelin vaan, että jos ne tulee vielä siihen ni kyllä mä aion ottaa tän asian puheeks. Kuunteli mua tai ei. Ei ne kuitenkaan tullut. Kuultiin kyllä uus pamaus joka kantautu koko järven yli. Lienee taas sama porukka pelleilly.

Koko asia pelästytti kuitenkin aivan hirveen paljon. Seuraava yö kyllä meni hyvin, mutta torstai - perjantai yö näin aivan tajuttoman kamalaa painajaista. En oikee ees tiedä mitä mun piti ajatella. Siinä vaiheessa kun olin sisälle kuullu sen äänen niin ajattelin samantien, että onko sinne tullut joku ventovieras tyyppi riehumaan jolla on ase tai jotain. Tai joku varas. Mitä näitä nyt on. Eikä sekään olisi yllättäny. Eikä sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu. Ei me nähdä tulevaisuuteen. Onneks kuitenkaan ei mitään siihen suuntaan mitä sillon ajattelin.



Meillä tosin oli myös eläimellinen viikko. Meno matkalla kun autossa istuskeltiin ni huomasin pöllön istuvan onkos se ny puhelinlagalla tai sillä semmosella. En ookkaa pöllöö tollee ennen nähnykkää. Yleensä vaan eläintarhassa. Niin kun myös hirven. Joskus Ähtärin eläinpuistossa oon nähny, mutta tällä kertaa ei oltukkaa missää eläinpuistossa vaan ihan mökkitiellä. Se vasta hurjaa oliki. Mentiin pitkällä mökkitiellä tommost isoo ylämäkee pitkin ja just ku päästiin autolla se ylämäki ylös ni hirvi juoksi meidän edestä. Mä meinasin todella saada sydänkohtauksen. Sinne se juoksi metsään takasin. Eikä onneks nähtykkää sitä enää. Tai tavallaanhan se ois ollu kiva kuvata, mutta oon tyytyväinen ettei mitään käyny. Ei meille eikä sille hirvelle. :) Nii no sithän me vielä kuultiin suden ulvontaa, nähtiin perus kuikat ja sorsat järvellä. Sitte yks joutsen nähtiin kaupppaan mennessä. Siellä se jossain lammikossa. Tietyllä pellolla nähtiin myös ankkoja vai mitähän hanhia ne olikaan ja vikana iltana myös sammakko. Eläimiä joka puolella. :D

Meno matkalla tiistaina 13.6.17 ku oltiin pois ajamassa ja kotiin päin menossa ni saatiin taas säikähtää. Missä lie Heinäveden kohdalla oltiin kunnes saukko päätti juosta tien yli. Saatiin väistää isolla tiellä oikee kunnolla. Kyllä taas sydän meinas lähtee irti. Kaikenlisäks tuli vielä vettäki taivaalta. Huh huh. Kyllä huomas, että ollaan maalla eikä kaupungissa. Hahah ;D




Kaikella tavalla meillä oli todella ihana reissu. Saatiin rentoutua, nauraa ja mikä pääasia ni saatiin vaan olla. Oli kyllä kolme aiempaa viikkoa ollu pelkkää stressii ni teki hyvää saada aivot jäähylle. Vaikka olihan se maanantaina aika hämmentävää herätä sieltä eikä kotoa ja sit täällä kotona oli hämmentävää herätä ku tultiin takas. 

Kotiin tullessa olin 2h kotona ja sit menin äidin luokse moikkaamaan äitiä ja pikkuveljeä ja pikku Tilda koiraa. Nyt oon ollukki kaks päivää jo kotona. Oikeestaan en ees kotona vaan aikalailla äidin kanssa menossa joka paikassa. Eilen käytiin Nukarinkoskella ja sit vielä Myllykoskella. Koskia oli jokaa paikassa. Tänään mummolassa melki koko päivän. Oikeestaan ei ees oo haitannu, että oon ollu muualla. Mielummin oon muualla kun pikku yksiössä kyhnöttämässä.





Huomenna perjantaina meen tapaamaan etsivänuoriso työntekijää ja sitten loppupäivästä en tiiä, mutta jos oon kotona ni ajattelin laittaa tän kämpän siistiks :)

Mitäpä tässä sen enemäpää. Mökillä oli ihanaa ja saatiin vaan olla. Eipä oikeestaan sielläkään mitään niin kovin ihmeellistä paitsi just noi eläin jutut ja se pamahdus. Eli kaikki kunnossa ja sitä rataa ja kiva tulla kotiin. :)

Toivottavasti hyvät kelit jatkuis ja vois olla ulkona ni mä oisin tyytyväinen.

Muistakaahan hymyillä ! :) Palaillaan ! <3





Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...