Yksin eläminen.

Hellou ja tervehdys !

Asiaan ->


Yksin elämisen hyvät ja huonot puolet..

Huonot puolet:

Ensinnäkin LASKUT. Siis hyi kun mä niin vihaan niiden maksamista. Pakko mikä pakko, mutta kun pitää vuokra maksaa joka kuukausi ja sitten sähköt, vesi ja maksaa nää siis YKSIN. Joo no mulla nyt on ihan kohtuun hyvä vuokra, mutta silti.. Sen maksaminen on siis kamalaa ja se tunne kun sulle ensin tulee sitä rahaa ja samantien, samana päivänä ne katoaa ja just niin ko mä ni elän tuilla eli mulla kun ei oo töitä niin rahaakin tulee paljon vähemmän niin pitää huolehtia siitä, että koko kuukausi pitäisi budjetoida huolella. Hoh hoijaa...

Sitten tulee tiskit. Jep jep.. Ei oo tiskikonetta eli joudut tiskaamaan käsin. Missä sisarukset kun niitä kaivataan? ;D Eipä oo tulossa veljet tekemään mun puolesta. En saa annettua sitä hommaan kenellekkään. Sama on siivoamisen kanssa..
Mä oon oikeesti toooosi hyvä sotkemaan, mutta en todellakaan siivoamaan eli siis sama kuin tiskaamisen kanssa.. On toki niitäkin kertoja kun saa apua, mutta eipä apua ole koko ajan saatavilla.

Roskien vieminen ulkoroskikseen. Ja tähän mä siis oon keksiny itelleni ratkasun. Yleensä mulla kerrostalossa kun elän niin roskien vieminen pihalle saattaa olla tosi iso asia. (oonko ainoa?) En tiiä miksi, mutta siinä tulee aina sellainen olo, että jokaikinen naapuri katsoisi ikkunasta juuri tuolla hetkellä. Katsoisi vaan kun mä vien roskia.. Ihan kuin se nyt olisi tässä maailmassa se kiinnostavin asia. :D Kuitenkin siis oon keksinyt ratkaisun joka jollailailla poistaa tätä ajatusmaailmaa ja se on se, että mä oon alkanut viemään roskia ulos vasta klo00.00 tai ton jälkeen koska muuten en oikeasti pysty viemään roskia. Hyvä minäääh! :D

Tää ainakin on mulla. Ei kaikilla sillä kaikki ei asu ensimmäisessä kerroksessa. Mä siis asun ja tää ei oo kivaa koska toi mun ikkuna on just siihen suuntaan missä on lasten leikkipiha. Mun ikkuna on todella alhaalla ja siitä pääsee jopa kiipeemään sisälle jos sen ikkunan avaa kunnolla ja tämän siis tiedostan siten, että pikkuveljeni päätti kiivetä sen kautta kun ei viitsinyt alaovesta tulla. Eikä siis vain se, että voi kiivetä sisälle vaan myös se, että jos pelkää pimeää (minä) niin se tekee asiasta myös todella vaikeaa elää tässä kuin myös se kun pitäisi pitää verhoja kiinni päivälläkin. Ei toki aina, mutta jos tossa on naapureita leikkimässä niin en mä ainakaan tykkää siitä, että voivat tänne sisäpuolella nähdä.

Ei tää oo pelkkää huonoo hei ;) Hyviäkin puolia löytyy !
Esimerkiksi..

Tän kämpän voi sisustaa ihan just niin kun ite haluaa. Ei tarvii kuunnella yhdenkään ihmisen mielipidettä. Tai voihan niitä kuunnella, mutta ei rekisteröidä. HAH ! :D Tosin mulla ei vieläkään tää koti oo siinä kunnossa kun haluan. Pitää vielä laittaa tätä, mutta ajan kanssa.

Jääkaappi <3 Siiis ihan mitä ite haluaa. PARASTA ! Mä kun oon niin hirveen nirso ton ruoka jutun kanssa niin ihanaa tämä. Oikeesti voi tehä just sitä mitä ite haluaa eikä tartte miettii, että mitä toinen haluaisi. Elän siinä ihanassa hetkessä kun voin miettiä ite eikä miestä vielä samassa taloudessa. Sekin aikanaan, mutta tämä aika on MULLE! :D

Hiljaisuus. Tunne jota jokainen ihminen kaipaa välillä elämässä. Ei tartte kuunnella mitään ylimäärästä. Kun tulee kotiin niin ei kuule ensimmäisenä sitä perus hölinää vaan pelkkää hiljasuutta. Toki mulla on "ihanan" meluisia naapureita, mutta jos ei sitä lasketa niin hiljaisuus siinä hetkessä on ihana tunne.

Kotiintuloajat. (onks toi yhteen?) Sillon tietysti kun kotona äidin luona asuin niin oli jonkinnäköset kotiintuloajat. Tietenkin. Nyt taas ei oo. Tuun nykyään jos meen jonnekkin niin myöhään kotiin ja kun siis tuun kotiin niin ei tarvitse miettiä kuka herää ensimmäisenä. Voi vaan väsyneenä riisua ulkovaatteet, tehdä perus ilta/yö jutut ja läsähtää sängylle.

Tää on viimeinen eli sii moni varmaan yksin kotona ollessaan huomaa puhuvansa yksinään. Siinä onneksi ei ole mitään pahaa ja yksin asuessa mä ainakin juttelen itelleni jatkuvasti eikä kukaan kuule mitään eikä voi antaa omia mielipiteitä tai pidä ihan kahjona. Ja tätä siis mä harrastan jooka päivä. :D

Täs oli muutamia huonoja ja hyviä puolia yksin elämisestä. Lähinnä omia kokemuksia.. Jollain saattaa olla samoja tai sitten täysin erilaisia kokemuksia. :) <3






2 kommenttia:

Katariina Salmisaari kirjoitti...

Mulla täysin sama juttu ton roskien viemisen kaa. En voi sietää ajatustakaan et joku sattuis paikalle kun vien niitä. En tiiä kyl mistä johtuu :D ja ne laskut, huoh, niitä tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista. Niitä tuntuu tulevan siis jatkuvasti. Just kun oot maksanu vuokran ni toinen tuntuu tulevan jo perään.

Nainen joka ei luovuta kirjoitti...

Joo se kuukausi menee tosi nopee ja just niin kun sanoit ni tuntuu et ku ensimmäinen vuokra maksettu ni toinen tulee perässä ja toi roskis juttu.. en mäkää tajua miks ajattelen niin mut tulee automaattisesti :D

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...