Suklaamuffinssit !

Heips kukkuu ! :)

Mä en nyt ilmeisesti pysty lopettaa tätä leipomista ko tänäänki tein suklaamuffinsseja. Pitäis kyllä rajottaa ettei nyt sentään joka päivä :D No ei tässä kyllä ole aikaakaan enään sillä huomenna ihan normaalisti töitä ja siivouspäivä. Perjantaina murun kanssa Helsingistä hakemassa hänen äitinsä ja tottakai vähän Pokemon Go:ta pelaaamassa ja sitten lauantainaaaaa.. pitkästä aikaaaaa... Korkeasaareen !! Siis kävin aina isovanhempien ja veljien kanssa siellä joka kesä kun olin pieni, mutta tottakai kun kasvoin ja ikää tuli vähän enemmän niin sekin jäi ja oon toivonu, että joku lähtisi mun kanssa. Nyt vihdoin muru suostui lähtemään ja pääsen jopa kuvaamaan. Oon niin innoissani! Oon siellä sitten varmaan ihan kun pikkulapsi karkkikaupassa. Ja myönnetään... saatamme jäädä sinne myös Pokemon Go yöjahtiin :D  Niistä kaikista sitte varmaankin sunnuntain lisää.
Nyt suklaamuffinsien ohjeeseen ->

Taikina:
120g tummaa suklaata 

150g leivontamargariinia
1,5 dl sokeria
2 kananmunaa
4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
0,5dl kaakaojauhetta
1,5 dl kermaa

Kinuskipursotus:
1,5 dl fariinisokeria

2 dl vispikermaa
(kuvasta puuttui sokeri :D)

Leikkaa tumma suklaa rouheeksi jonka jälkeen vatkaa margariini ja sokeri vaahdoksi. Lisää joukkoon kananmunat yksitellen. Yhdistä jauhoseos, leivinjauhe ja kaakaojauhe keskenään. Lisää seos taikinaan vuorotellen kerman kanssa ja lopuksi suklaarouhe sekaan. 

Jaa taikina muffinssivuokiin. Paista 200 asteessa noin 18minuuttia. Anna jäähtyä. 




Valmista kinuskipursotusta varten kastike mielellään edellisenä päivän. (mä tein samana päivänä :D) Mittaa kattilaan fariinisokeri ja kerma. Kuumenna, kunnes seos kiehahtaa. Jäähdytä kylmässä vesihauteessa. Nosta jääkaappiin ainakin viideksi tunniksi. Vatkaa kylmä kinuskikastike vaahdoksi.
Laita kinuskivaahto pursotuspussiin ja pursota isoja ruusukkeita muffinssien päälle.

Koristele mielesi mukaan ja nauti ! <3





Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...