Muistoja!

Moips ! :)

Olin tossa jokunen viikonloppu iskän luona ja muisteltiin joitain vanhoja juttuja ja siitä sitten aloin miettimään mitä kaikkea onkaan tosiaan tapahtunu. Ja keskityin siis niihin ilosiin ja positiivisiin tapahtumiin joten ei hätää. Tästä ei tuu mitään masennus listaa. :D

Ekana tulee mieleen se kun olin tarhassa.  Vai olinko mä ala-asteella. En muista :D No joo.. Mulla oli synttärit. Kaverisynttärit. Peppisynttärit. Jep.. Peppi Pitkätossusta sai nimensä. Tietenkin. :D Ite olin pukeutunu Pepiksi. Hiukset oli värjätty oranssilla. Enkä nyt muista oliko millasta väriä, mutta ei se vissiin hetkessä lähteny pois. :D Veljet tietty joutunu kans pukeutumaan niihin hahmoihin. Enkä oikeestaan tiiä tykkäskö ne siitä hommasta. Onneks kaverit tykkäs. Tai niin ainakin luulen. Tosin kaverit sai pukeutuu miten itse halusivat. Oli Batmanii ja prinsessaa ja mitä kaikkee. Ja vissiin sitten oli semmoset perus lastensynttärit. Ongintaa ja sen sellasta, mutta sillon ainakin tykkäsin ihan hirveesti niistä synttäreistä. :P

Toinen on semmonen minkä iskä muisti ja muistutti mua. Ja tää yltää (jos oikein muista) ala-asteelle. En vaan muista minkä ikänen olin, mutta sillon oli Halloween. Olin jostain saanu päähäni haluta pitää Halloween bileet (?) ja no.. ei ne mitkään bileet ollu. Kunhan vaan vietettiin aikaa ja pidettiin hauskaa. Olihan jännää, kun oltiin sillon mun iskän luona eikä meillä kotona niin, kun yleensä kaikki juhlat on ollut äidin luona. Siks se oliki jänittävää, mutta kyllä iskä ne järjesteti niin hyvin, että olin todella ilonen ja onnellinen. Oltiin autokatoksessa ja siis enimmäkseen ulkona. Ei haitannu yhtään. Kaikki oli niin Halloween aiheisia ja kaikkein kivointa oli se peli mitä pelattiin eli Mölkky. Yleensähän sitä pelataan kesällä, muttei se sillon haitannu ollenkaan vaikka oli vähän viileetä ulkona. Jännää siitä teki sen, että pelattiin pimeessä. Ei yhtään tienny mihin sitä heittää saati osuuko. Hahah ja iskä meni otsalampun kanssa. :D
Oli kyl sekin super kivaan :)

Kolmantena oikeestaan on kaikki ne kerrat, kun ollaan perheen kanssa ennen vanhempien eroa käyty telttailemassa ympäri Suomea. En ihan jokaista paikkaa muista sillä käytiin kuulemma vaikka ja missä. Mutta ne mitkä ainakin ekana tulee mieleen on, kun käytiin Kouvalassa, Vaarassa ja Ähtärissä. Kouvolasta muistan, että käytiin useampaan otteeseen. Kouvolassa ollessa käytiin tottakai Tykkimäellä. Oli melkein joka kesän juttu. Ellei jopa joka kesän. Siitä tuli melkein perinnekin. Nythän sinne on tullu jotain uudistuksia, mutta sillon "ennen vanhaan" niin ne perinteiset väärinpäintalo, Idänpikajuna ja Törmäilyautot olivat jotain niin mahtavaa. Aina odotin pääseväni sinne. Ainakin sen Idänpikajunan takia. No.. ne jotka on siellä käynyt niin tietää mistä puhun. Siiiitten on Vaasa ja siellä oli se Vaasalandia jota ei enää ole. Ei tainnut olla niin suosittu sitten kuitenkaan. Siellä muistan, kun kävin ekaa kertaa viikinkilaivassa. En oikeestaan tiiä minkä ikänen oon ollu koska muistan päässeeni jo siihen isompaan. Kai. Tai sitten se tuntu siltä, mutta silti herranjestas, että pelkäsin. Voisin sanoo, että oon saanu jotkut lapsuuden traumat. En oo enää uskaltanu semmoseen. :D Ja sen jälkeen sitten muistan ostaneeni pehmolelun joka oikeastaan on mun lemppari ollut ihan siitä sen saannista asti. Ja kyllä, on vieläkin. :D

Ja vielä se Ähtärin eläinpuisto. Siellä oli kiva käydä katselemassa eläimiä joita ei nää ihan joka päivä esimerkiksi hirvi ja ilves. Ja olihan siellä paljon muitakin, mutta kun nää kaks eläintä näin niin muistan olleeni fiiliksissä. On kuullut, että niitä liikkuu tietyissä paikoissa, muttei tämmöne kaupunkilainen ihan joka päivä näe niitä. Siellä leirintäalueella oli vielä pieni vesiliukumäkikin mikä laskin semmoseen pieneen altaaseen ja vuorotellen laskettiin ja pois altaasta ja taas laskettiin. Vähän niin, kun normaalissa liukumäessä. Ei siihen voinut jäädä uimaan, ettei jää alle. :) Siellä mä sitte ekan kerran myös laskin ja, koska en paljoo osannu uida ni kyllä mua jännitti. Pakko se oli kokeilla ekaa kertaa. Tosin en mä ees tänä päivänä laske vesiliukumäkiä. Hhahah en mä uskalla vieläkään. :D

Ja tässä olikin sitten nää muistot tältä kerralta. Saattaa mahdollisesti tulla toinenkin jos vain muistan mitä kaikkea onkaan tullut tehtyy tai missä käytyä. :D Ei niin jänniä, mutta ihania muistoja mun lapsuudesta. :D


Palaillaan ! <3


Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...