Joulu on jo ovella !

Heillureii !

Pian on jouluaatto ! Ihan kohta se on ovella ja minä meen Mäntsälään iskän luokse. Mä oikeesti niin tykkään joulusta. Siitä kuusen koristelemisesta, lahjoista ja siis kaikesta. Nyt kun asun omassa kämpässä niin pakko tänne oli myös joulu saada. Ei paljon, mutta vähän ja tämä "vähän" on joulukuusi. Mietin monta kertaa hankinko tekokuusen vai oikean ja tää päätös tuntu kestävän ikuisuuden. Sitten kuitenkin päätin, että kun vietän joulun Järvenpäässä niin ostan aidon kuusen ja kun vietän joulua Mäntsälässä niin tekokuusi. En yleensä tykkää tekokuusista, mutta järkevämpi se on silloin kun en ole kotona. Oli mulla muutaman viikon ajan minikuusi, mutta sen oli aika lähteä.

Parasta joulussa on just se perheen kanssa oleminen. Sillon pienenä ehkä oli lahjat. Ei enää. Mä nään mun perhettä kohtuun harvoin. Iskä asuu Mäntsälässä ja loput täällä Järvenpäässä. Kaikilla kolmella veljelläni on ihan oma elämä. Isoveljet elää omissa oloissaan ja harvoinhan niitä näkee ja vaikka pikkuveli alle 5min matkan päässä asuukin äidin kanssa niin tietystihän hänkin menee omia polkuja. Tosin äidin kanssa ollaan paljon vietetty aikaa, mutta iskän ja veljien kanssa harvoin ja siksi on hyvä, että edes muutaman kerran vuodessa on niitä juhlia yms. jolloin "pakotetaan" viettämään aikaa perheen ja sukulaisten kanssa. :D

Harvoin ostan mitään lahjoja, mutta tänä vuonna ostin muutamalle jotka ovat olleet läheisimpiä ja tukenut mua koko vuoden kaikissa mitä mahdollista. Jos voisin niin viettäisin aikaa kaikkien rakkaiden kanssa jouluna, mutta toisaalta perhe on mulle ykkös juttu.

Mun perinne jouluaatto menee niin, että kun mä herään... Juon vettä, koristelen kuusen, syön aamupalan eli vissiinkin sitten sen perinteisen joulupuuron, katon Joulupukin kuumaalinjaa, klo12 Joulurauhanjulistuksen ja sitten auttelen ja odottelen iltaa.

Pakko myöntää ettei mun toi joulukuusi mikää maailman hienoin ole, mutta ajattelin joskus sitten ostaa lisää siihen jos edes tarvitsee ja kuka sitä nyt täällä oikeestaan kattelee kun vaan minä.

Eipä mulla tän kummosempia ollut. Harvittaa vaan se ettei ole kunnon lunta maassa, mutta kyllä ilman sitäkin jouluaatto tulee. Ja hei toivottavasti kaikille tulee rauhallinen ja ihana joulu !

Hyvää joulua !! <3








Ei kommentteja:

Joten kaikki hyvin taas !😄

Heips kukkuu! 😋 Kylläpäs on taas hyvä fiilis siitä, kun on saanut kokea jotain uutta. Tai ei tää niin uutta uutta ollut. En vaan oo paljo...